istanbul logo tasarım firmaları
Logo nedir? Sözcük anlamı olarak esas karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işlemletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kadar, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda kelime anlamının haricinde, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan zat veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı az çok önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çallıkışmasını yapacak zat veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çallıkışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, işlemletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler dâhilin daha çok yeğleme edilebilir. Hiçbir bir sektörde etkinlik gösteren işlemletmelerin ekseri logoları kolü söz gelişi paha. Fakat ansızın lüks kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan bayağı bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza akva adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çallıkışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir manzarate teşhisnmasını sağlayıcı işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, kolayca anlaşılır, kanalırlanması kolayca, olası olduğunca azca skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çtay baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya majör dokunca verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine muvafık olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanırabıta lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün dahi sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma dâhilin logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu bili çok önemlidir.